משפכים שיווקיים

2

דקות

זמן קריאה

משפך שיווקי הוא תהליך שמעביר את הלקוח מנקודה לנקודה החל מהרמה בה הלקוח נחשף לעסק שלכם לראשונה ועד לנקודה אשר בה הוא רוכש את המוצר או השירות שלכם.

אם יש משהו שלמדתי לאורך השנים זה שכדאי להשקיע המון זמן ומחשבה בכדי לבנות תהליך כזה. הפיתוח הדיגיטאלי של הרעיונות שלכם הוא החלק הקל במשוואה. החלק המאתגר הוא להיכנס לתוך מוחם של הלקוחות ולדעת איזה תהליך להעביר אותו על מנת לחשוף בפניו את הפתרונות שלכם ולגרום להם לעשות פעולות.
בכדי לעשות את זה צריך גם לדעת מה המתחרים עושים וללמוד לבדל את עצמכם בתוך התהליך הזה.
בנוסף, עליכם להכיר בעובדה שזהו תהליך של ניסוי וטעייה ולכן כל הזמן צריך לכוון את המערכת בכדי שהיא תהיה מדויקת למטרת היעד שאליו צריך וחובה להגיע.
כתיבת המשפך היא שרטוט שבו אנחנו מתארים את השלבים השונים כאשר כל שלב ושלב קשור האחד בשני בדומה למרוץ שליחים.
לאחר שהשרטוט יהיה מוכן מגיע השלב של הפיתוח הדיגיטאלי שלמעשה מעמיד את הרעיונות שלכם אל תוך עולם הדיגיטאל ומייצר בפועל את אותו המשפך שאמור ליצור את הקסם. הדבר הזה מורכב מדפי נחיתה, שדות השארת פרטים, סרטוני לקוחות ממליצים, דיוור ובאופן כללי שמירה על קשר איכותי עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ואגב גם עם הלקוחות שכבר רכשו אצלם מוצר או שירות כי אתם בטח חותרים לרכישות נוספות ורכישה נוספת במובן מסוים היא כבר פחות קשה.
והנה יש לכם משפך שיווקי מתוכנת ומוכן לעבודה. בלי השלב הבא כל מה שעשיתם לא שווה כלום.
השלב הבא הוא השלב שמוציא את המשפך הזה אל העולם. זהו השלב שבו מסיעים את ה”מכונה” שבניתם וזהו גם השלב שבו מתבצע הניסוי והטעייה.
אל תשכחו, כל הדבר הזה מתקשר למודל T E M . ( Time Effort Money ).
כלומר, צריך להשקיע – זמן, מאמץ וכסף.
לקריאת המאמר על מודל T E M לחצו כאן

שחר חיים

מנכ"ל INVESTORES

מוצרים לרכישה

השאירו פרטים

פוסטים נוספים בנושא

הצטרפו לחוסך המתמיד וקבלו נקודות במתנה כבר עכשיו!